האם יש עדיפות לרשת בתי אבות

רשת בתי אבות

מה ההבדל בין רשת בתי אבות לבתי אבות עצמאיים ?

הזדקנות האוכלוסייה היא תופעה עולמית כבר שנים רבות. בישראל, במיוחד, אנשים נהנים מתוחלת חיים ארוכה יותר. תוחלת החיים הגבוהה של האוכלוסייה הופכת את הקשישים לפלח גדול יותר ויותר בחברה. כתוצאה מכך, חלה עלייה דרמטית במספר הקשישים המחפשים דיור מתאים, חלקם אף זקוקים לטיפול סיעודי. זה הביא לפריחה בתעשיית בתי האבות המחולקת לרשתות בתי אבות מצד אחד ולבתי אבות פרטיים מצד שני. בישראל פועלים כיום למעלה מ-400 בתי אבות מוסמכים.

 לפי סקרים, רוב הישראלים מעדיפים לקבל את הטיפול לאחר הפנסיה בבית במקום לעבור לבית אבות. לפיכך, רוב בתי האבות בישראל הם בבעלות פרטית ומופעלים. זה שונה מרוב המדינות האחרות שבהן הממשלה מחזיקה ומפעילה את רוב בתי האבות לקשישים. כמה מומחים סבורים שזה בגלל ההבדל בין מערכת הבריאות הישראלית למערכות הבריאות של מדינות אחרות, כמו ארה"ב ובריטניה. לדברי מומחים אלה, מדינות אחרות יצרו מערכות בריאות חברתיות עם יותר מעורבות ממשלתית. ככאלה, צורכי הבריאות שלהם מסופקים על ידי מתקנים המנוהלים על ידי הממשלה לקשישים במקום מתקנים בבעלות פרטית.

מי הן הרשתות של בתי אבות הגדולות

 הרשתות הגדולות ביותר של בתי אבות לקשישים – הידועים גם כמוסדות גריאטריים – בישראל הן ביחד, מוריה, בית בכפר, בית אור, מרגוע, עמל, משען  ועוד . משען נחשבת בדרך כלל לאחת החברות המובילות בתחום בשל ההתמקדות ברווחת המטופלים ובשיעורי שימור הצוות. משען ידועה גם בסטנדרטים הגבוהים שלה בכל הנוגע לתכניות תזונה ופעילות גופנית למטופליה וכן במחירים נוחים בהשוואה לרשתות אחרות.

בממוצע, בתי אבות לעצמאים גובים בין ₪14000-5000 לחודש למטופל בהתאם לכמה חדרים הם צריכים וכן כמה סיוע הם צריכים עם פעילויות היומיום. עלות זו מכסה שירותים בסיסיים כגון השכרת חדר והחלפת מצעים אך אינה כוללת טיפול רפואי או שירותים נוספים כגון שירות מזון או משק בית אם המטופל או בני משפחתו ביקשו ממנו. למרות שזה עשוי להיראות כמו סכום גדול בבת אחת, כדאי לזכור שמטופלים רבים שוהים בבתי אבות במשך שנים – במיוחד אם הם מפתחים דמנציה או מצב כרוני אחר הדורש טיפול ארוך טווח. עבור משפחות ללא גישה לחיסכון נוסף או ירושה, עלויות אלו עלולות לרוקן במהירות את משאביהן הכספיים לפני מיצוי מגבלות הכיסוי הרפואי של חברות הביטוח לכל החיים.

מה היתרונות של רשת בתי אבות

ישנם מספר יתרונות לקיום רשת בתי אבות.

היתרון הראשון הוא שברוב המקרים עדיף להיות חלק מגוף גדול שיש לו יותר משאבים, נושאים נוספים המאפיינים רשת של בתי אבות שדיירי בתי האבות יכולים לחיות באופן עצמאי תוך קבלת טיפול רפואי באיכות גבוהה. משפחותיהם יודעות שיקיריהם בטוחים ומקבלים טיפול נאות בסביבה נקייה. בנוסף, אנשי צוות בית האבות יכולים להעניק סיוע לבני המשפחה בעת הצורך.

כמו כן, לדיירי רשת של בתי אבות יש בדיקות וטיפולים קבועים בבעיות גופניות ונפשיות. בשל כך, מצבם משתפר עם הזמן ככל שהם מקבלים טיפול הולם. יתר על כן, יש שפע של פעילויות עבור התושבים להשתתף בהן במהלך השבוע. זה שומר על כולם בריאים ומאושרים עם מגוון תוכניות ופעילויות בתחום הבידור לדיירים ולאנשי הצוות כאחד.

מומחים רבים מאמינים כי צריכה להיות רשת ארצית של בתי אבות עבור קשישים בישראל עקב ביקוש מוגבר לשירותים אלו וארגון טוב יותר של השירותים הזמינים בהשוואה למודלים ניהוליים מקוטעים כיום המשמשים מתקנים פרטיים. למרות שעדיין יש מקום לשיפור עם מערכות קיימות, צרכי בריאות עתידיים ידרשו מאיתנו לעשות יותר ממה שנעשה כיום כדי לענות עליהם בהצלחה מדי יום.

מעונינים לדעת עוד על בית אבות ? לחצו כאן

מעונינים שאנו נמצא עבורכם בית אבות ? צרו קשר

תגיות

מחפשים בית אבות או דיור מוגן ?

לא צריך להתלבט יותר, אנחנו הדרך הקצרה, המהירה והאמינה למצוא לכם את מה שאתם מחפשים.

נעשה זאת בחינם!

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

מחפשים בית אבות או דיור מוגן ?

לא צריך להתלבט יותר, אנחנו הדרך הקצרה, המהירה והאמינה למצוא לכם את מה שאתם מחפשים.

נעשה זאת בחינם!

צלצלו

או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם