דיור מוגן בשפלה

מתענינים בבית דיור מוגן בשפלה? צרו איתנו קשר

מחפשים בית אבות או דיור מוגן ?

לא צריך להתלבט יותר, אנחנו הדרך הקצרה, המהירה והאמינה למצוא לכם את מה שאתם מחפשים.

נעשה זאת בחינם!

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

דיור מוגן סיעודי

מדוע חשוב לקשישים לבחור בדיור מוגן באיזור השפלה בישראל?

דיור מוגן באיזור השפלה – כללי

אחת הבעיות המרכזיות בחברה הישראלית היא השיעור הגבוה של מחוסרי דיור בקרב קשישים. בעיה זו חריפה במיוחד באיזור השפלה, שכן קשישים רבים חיים ביישובים קטנים. בקהילות אלו אין טיפול רפואי ברמה גבוהה, אין פעילות חברתית ואין פרטיות. כתוצאה מכך, אזורים אלה אינם בריאים פיזית וחברתית עבור קשישים.

 

כדי לנסות ולפתור בעיה זו פיתח משרד השיכון תוכנית להקמת דיור מוגן לקשישים איכותי ברחבי השפלה. מודגש להלן קטע מתוכנית זו.

 

'בחירת המיקום חשובה ביותר בהקמת בית דיור מוגן לקשישים. האווירה הרצויה צריכה לכלול שקט ושלווה, אקלים טוב ורוח קהילתית שתגרום לתושבים להרגיש בבית. גם אתרים המציעים נגישות לשירותים כמו קניות במכולת או שירותי בריאות יש לבחור בקפידה״.

 

בנוסף לבחירת אתר אידיאלי לדיור קשישים, הרשויות לוקחות בחשבון גם מספר גורמים נוספים בבחירת מקום לדיור מבוגרים. לדוגמה, מיקום מרכזי מקל על נגישות לטיפול רפואי ולשירותים חברתיים מבלי להכביד על התושבים בעלויות נסיעה מופרזות. בנוסף, אזור שקט ממזער רעש והפרעות קהילתיות שעלולות להפריע לשנת התושבים. בסופו של דבר, אווירה שקטה ונעימה תעודד את התושבים להמשיך בפעילות גופנית ונפשית בתנאים שלהם.

 

מרגע שנבחר אתר, בניית דיור מוגן לקשישים היא תהליך ארוך ומייגע. ראשית, מתכננים ממשלתיים מזהים חלקות בנייה ליישובי דיור קיימים. בדרך כלל, מגרשים ריקים בתוך אזור עירוני מורכבים מקהילות דיור קיימות שנבנו לאחרונה. עם זאת, קרקע חקלאית פנויה או אתרי תעשייה מרוחקים עשויים לשמש גם לבנייה. בנוסף לבחירות הקרקע, על חלקות הבנייה לכלול גם שירותים סמוכים כמו קווי מים ומערכות חימום.

 

היבט מאתגר נוסף של בניית דיור מוגן לגיל הזהב הוא קביעת מספר הדירות שכל מגרש יאכלס. הרי כל שטח חלקה חייב לספק די דירות לכל התושבים הצפויים בעתיד וכן מספיק דירות בודדות לכל תושב נוכחי. בנוסף, כל יחידת דירה חייבת לכלול את כל תנאי המגורים הדרושים כגון מטבחים וחדרי רחצה. כפי שניתן לראות, תכנון קהילה מתאימה דורש ידע מיוחד ומאמץ ניכר מצד העוסקים בבנייה.

 

בנוסף לאתגרי הבנייה, המגורים באזורים כפריים מגבילים מאוד את השירותים העומדים לרשות תושבי הכפר. לדוגמה, לקשישים כפריים רבים אין גישה לטיפול רפואי מבלי לנסוע למרחקים מבתיהם. יתרה מכך, לקשישים רבים בישוב אין גישה לשירותים חברתיים מבלי לעזוב את בתיהם לחלוטין. עם זאת, יש כמה יתרונות משמעותיים לחיים באזור כפרי – בעיקר שהם מספקים הזדמנויות מצוינות לשיפור בריאות פיזית ונפשית באמצעות הסתגרות ממחלות חברתיות כמו אלכוהוליזם והתמכרות להימורים.

 

נקודות לשיפור תנאי המחיה של קשישים בבית דיור מוגן בשפלה

מלבד פתרון חסרי דיור בקרב האוכלוסייה המבוגרת, הקמת דיור מוגן לקשישים איכותי תשפר משמעותית את איכות החיים הפיזית והחברתית של איזור השפלה בארץ לאוכלוסייתה המזדקנת בכלל. אמנם הקמת שטחים אלו היא עבודה קשה, אך הקמת דיור מוגן לקשישים באיכות גבוהה תשפר משמעותית את איכות החיים של אלפי קשישים בישראל בשנים הבאות.

 

אחד המאפיינים הברורים ביותר של ההזדקנות הוא עלייה במספר הקשישים, מספר אחד המאפיינים הברורים ביותר של ההזדקנות הוא עלייה במספר ומורכבותן של בעיות בריאות. זה נכון במיוחד עבור אזרחים ותיקים, שלעתים קרובות מכונים אותם 'הגיל השלישי. לתנאי החיים יש השפעה משמעותית על מידת הבריאות של אזרחים ותיקים. בית דיור מוגן הוא פתרון שיכול לשמור על בטיחות ואושר של אזרחים ותיקים.

 

ראשית, קשישים רבים גרים באזורים כפריים שבהם כמעט ואין דיור מוגן. עליהם לנסוע מרחקים ארוכים כדי למצוא מגורים מתאימים. זה קשה מסיבות פיזיות ונפשיות כאחד. זה גורם לאנשים לקבל בעיות במכונית, עייפות ובעיות בריאותיות אחרות מנסיעה של קילומטרים לבית. בנוסף, זה מקשה על השכנים לעזור כשמישהו מתקשה. בית דיור מוגן הוא דרך קלה לשפר את חייהם של אזרחים ותיקים באזורים כפריים.

 

בעיות דיור נפוצות גם לאנשים מעל גיל 65 המתגוררים בערים. סוכנויות ממשלתיות מנהלות מכירות חיסול כל הזמן. הם מנסים לפנות מבנים ישנים כדי שיוכלו לשפץ אותם. זה עוזר לאנשים מעל גיל 65 שגרים בדירות אך אינם יכולים להרשות לעצמם את בתיהם. זה נהדר שהם זמינים; כל מה שצריך זה שיטות הסברה טובות יותר כדי להנגיש אותן.

 

דיור צפוף יוצר בעיות בריאות לקשישים. החיים עם אחרים יוצרים רעש, שינה לקויה, מריבות ועוד תסמינים של מתח. הסיבה לכך היא שתנאי החיים יכולים להשפיע לרעה על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד. אנשים זקוקים למרחב שקט ללא כל גורמי לחץ כדי שיוכלו להרגיש בטוחים ובריאים. תנאי החיים צריכים להיות בטוחים וללא גורמים מזיקים כמו אש או חומרים רעילים. בית דיור מוגן מספק את הדברים הללו לקשישים המתגוררים בו.

 

דיור מוגן באיזור השפלה הוא דרך קלה לשפר את בריאותם של אזרחים ותיקים המתגוררים באזורים כפריים או בערים. זה זמין מסוכנויות ממשלתיות, סוכנויות לא ממשלתיות וארגונים לא ממשלתיים כאחד – כל מה שצריך הוא מודעות ונגישות מוגברת של הציבור כדי להפוך אותו לנגיש.

מחפשים בית אבות או דיור מוגן ?

לא צריך להתלבט יותר, אנחנו הדרך הקצרה, המהירה והאמינה למצוא לכם את מה שאתם מחפשים.

נעשה זאת בחינם!

צלצלו

או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם