איך נמצא בקלות בתי אבות באיזור הקריות?

בתי אבות באיזור הקריות

האם יש הרבה בתי אבות באיזור הקריות?

בית אבות בקרית מוצקין: בית בלב- אילדן דיור מוגן

בית אבות בקרית ביאליק: מעון רעות קרית ביאליק

בית אבות בקרית אתא: בית הורים בן יהודה קרית אתא

כשהייתי סטודנט לרפואה, הזדמן לי ללוות אחות בסיבובי הקשישים היומיים שלה בבית אבות מקומי. כשהם שוכבים במיטותיהם הציגו מטופלים קשישים אלה תמונה של שבריריות ותשישות. באותו זמן, לא יכולתי להבין איך אנשים כאלה שלכאורה חסרי אונים יכולים לשרוד בלי תשומת לב מסביב לשעון של אחרים. כשצפיתי במטפלים עובדים ללא לאות, תהיתי אם מישהו חשב אי פעם על צרכי המטפלים.

 לעתים קרובות, משפחות מכניסות את הוריהן המזדקנים לבתי אבות כדי שיוכלו להתמקד בטיפול בילדיהם הקטנים או אחר חברי משפחה אחרים. בקריות שבצפון ישראל ישנם בתי אבות רבים לקשישים. באיזור הקריות קיימים כ- 534 בתי אבות. המשמעות היא שקיימות אפשרויות רבות למעוניינים בהכנסת קרוב משפחה קשיש לבית אבות. עם זאת, תמיד קיים החשש האם יש מספיק צוות כדי לטפל בדיירים בכל מתקן. חלק מהמומחים מאמינים שאין מספיק אחיות כדי לתת מענה הולם לכל צרכי המטופל.

למי צריך לפנות כדי למצוא בתי אבות באיזור הקריות?

כדי לענות על שאלה זו ולמצוא בית אבות מתאים לקרוב משפחה קשיש, כדאי לברר על המתקנים הזמינים באמצעות חיפוש בגוגל או לפנות לאנשי מקצוע העוסקים בכך כגון אתר "בית מוגן". מכיוון שהקשיש נזקק לתשומת לב מתמדת לדאגותיו הבריאותיות הפיזיות והנפשיות, יש צורך למצוא את המתקן הטוב ביותר האפשרי – אחד עם מספיק אנשי צוות מיומנים כדי לענות על הצרכים שלו ושל חבריו לבית. כדי לברר כמה מתקנים יש באזור זה והאם הם מספיקים כדי לענות על הביקוש, יש לערוך מחקר לגבי בתי אבות זמינים ואנשי צוות.

האם יש הבדלים בין בתי אבות לבין דיור מוגן באיזור הקריות?

כשמשווים בתי אבות אלה עם בתי דיור מוגן דומים מחוץ לאזור זה, ניתן להבחין בכמה הבדלים ביניהם לדוגמה, בתי דיור מוגן מסוימים מחוץ לאזור זה מציעים יותר פעילויות פנאי מאלה שבאזור זה. עם זאת, הבדל זה עשוי לנבוע מעלויות גבוהות יותר הכרוכות במתן יותר פעילויות לדיירים בבתי דיור מוגן אלו.

 למרות שיש שפע של מתקנים בקריות המתמחים בטיפול בקשישים פגיעים, חשוב לשקול את רמות הצוות לפני שבוחרים אחד מתאים. יש לבדוק קיום מספיק של אנשי צוות מסורים זמינים מסביב לשעון כדי לענות על צורכי הדיירים – פיזיים ורגשיים – בתי האבות הללו יכולים להמשיך לספק טיפול קריטי לקשישים באיזור במשך שנים רבות!

האם בתי אבות באיזור הקריות יקרים יותר מאיזורים אחרים בצפון?

מה ההבדלים במחיר בין בתי אבות בצפון לבין בתי אבות באיזור המרכז למשל?

יש אמירה פופולרית שאנשים מזדקנים במקומות הטובים ביותר. כמה מהמקומות היפים ביותר עלי אדמות נמצאים בצפון ישראל. עם זאת, תושבי הישובים הללו עומדים בפני ההחלטה היכן למקם את הוריהם הקשישים. החלטה זו קשה מסיבות רבות, כולל עלות. אנשים רבים תוהים האם בתי אבות בקריות יקרים יותר מאזורים אחרים בצפון הארץ. כדי לברר, בואו נסתכל מקרוב על השאלה הזו.

 המחירים בין בתי אבות בקריות לבתי אבות אחרים משתנים מאוד. בתי אבות באיזור הקריות גובים יותר מסיבות רבות ושונות. ראשית, רבים מהדיירים הם מחוץ לעיר ואולי אין להם משפחה בסביבה שתעזור להם במשימות היומיומיות. לכן, עליהם לשכור עזרה שתסייע להם במשימות היומיומיות. בנוסף, בתי אבות אלה צריכים להיות מסוגלים לספק ארוחות מצוינות לכל הדיירים במקום. זה הכרחי מכיוון שלרבים מהדיירים שלהם יש צרכים תזונתיים ספציפיים עקב מחלות עבר. לבסוף, יש גם עלויות נוספות הקשורות לחימום ומיזוג אוויר באזורים קרים יותר או חמים יותר. כל הגורמים הללו תורמים למחירים גבוהים יותר בבית אבות בקריות בהשוואה לאזורים אחרים בצפון הארץ.

למה כדאי לחפש בתי אבות דווקא באיזור הקריות?

 זה אך טבעי שיש יותר בתי אבות באיזור הקריות בהשוואה לאזורים אחרים בצפון הארץ. הסיבה העיקרית לכך היא כי באזור זה חיים יותר אנשים מכל חלק אחר בצפון הארץ. יש גם יותר בתי אבות וקשישים שגרים שם גם כן. לכן, הגיוני שיהיו יותר בתי אבות שיכילו את הדיירים הללו ואת הוריהם שרוצים להישאר איתם ככל שהם מתבגרים. זה הגיוני מכיוון שזה יגדיל את הרווחים עבור הבעלים של בתי אבות אלה אם הם יספקו גם שרותים נוספים באזור שבו הביקוש גבוה.

האם יש הצדקה למחירי בתי אבות באיזור הקריות?

 אין להכחיש שהשהות בבית אבות הוא יקר, במיוחד כשמסכמים עלויות לאורך זמן ושהות מרובות הנדרשות להורים קשישים או סבים וסבתות. רבים מאמינים שניתן להוזיל את העלויות על ידי יצירת חוקים שיאלצו בתי אבות להעסיק אנשי צוות מקומיים במקום להביא משלהם מחוץ לאזור. הם יכולים גם להציע תעריפים מוזלים לקרובים שמוכנים להצטרף ולעזור במשימות כמו רחצה או החלפת סדינים על המיטה – מה שמפחית לחלוטין את הצורך בעזרה שכירה. עד אז, אנחנו נאלצים לשלם את המחירים הגבוהים שמלווים את שנות הזהב שלנו בצפון היפה!

מעונינים לדעת עוד על בית אבות ? לחצו כאן

מעונינים שאנו נמצא עבורכם בית אבות ? צרו קשר

תגיות

מחפשים בית אבות או דיור מוגן ?

לא צריך להתלבט יותר, אנחנו הדרך הקצרה, המהירה והאמינה למצוא לכם את מה שאתם מחפשים.

נעשה זאת בחינם!

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

מחפשים בית אבות או דיור מוגן ?

לא צריך להתלבט יותר, אנחנו הדרך הקצרה, המהירה והאמינה למצוא לכם את מה שאתם מחפשים.

נעשה זאת בחינם!

צלצלו

או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם